
Mariusz Madejczyk
Pełnomocnik Ministra Cyfryzacji ds. współpracy z administracją rządową i samorządową RP
Absolwent Wydziału Informatyki Politechniki Białostockiej. W latach 2008-2010 Pełnomocnik Ministra SWiA ds. integracji i standaryzacji rejestrów publicznych oraz Pełnomocnik Ministra SWiA ds. standaryzacji i integracji systemów teleinformatycznych administracji publicznej. Członek Rady Informatyzacji trzeciej kadencji oraz członek Rady ds. Cyfryzacji w latach 2014-2016. W okresie pracy w MSWiA pełnił wiodącą rolę w stworzeniu i realizacji koncepcji "Linii Współpracy Rządu i Samorządów", będącej platformą koordynacji i wymiany wiedzy nt. projektów rządowych i samorządowych. Był twórcą programu i organizatorem merytorycznych warsztatów, które korzystnie wpływały na integrację środowiska specjalistów rządowych i samorządowych w ramach ww. Linii Współpracy. Pod jego kierunkiem opracowano w Podlaskim Urzędzie Wojewódzkim system elektronicznego zarządzania dokumentami (EZD PUW), który z powodzeniem i na zasadach niekomercyjnych wdrażany jest w administracji rządowej (terenowej i centralnej), samorządowej, szkołach wyższych i innych podmiotach realizujących zadania publiczne jako narzędzie jednolite i stale rozwijane przez współpracujące ze sobą organizacje (ezd.gov.pl).
Obecnie pełni funkcję Pełnomocnika Ministra Cyfryzacji do współpracy z administracją rządową i samorządową RP, Pełnomocnika Wojewody Podlaskiego ds. informatyzacji oraz Dyrektora Biura Informatyki i Rozwoju Systemów Teleinformatycznych w Podlaskim Urzędzie Wojewódzkim w Białymstoku.